Ο πεθερός στο τραπέζι των μεγάλων έργων του ΟΣΕ και ο γαμπρός στον «έλεγχο» τους

 Ο πεθερός στο τραπέζι των μεγάλων έργων του ΟΣΕ και ο γαμπρός στον «έλεγχο» τους

Το ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αδίστακτη, όπως και οι άνθρωποι της βέβαια, είναι γνωστό. Εδώ άφησαν να εξελίσσεται η τραγωδία της πανδημίας με ξεχαρβαλωμένο το ΕΣΥ για να δώσουν δουλειά στους μεγαλοκλινικάρχες και το ιδιωτικό κεφάλαιο σε άλλες μικρότερες τραγωδίες θα διστάσουν;

Όπως διαβάζουμε σε σχετικό οικονομικό ρεπορτάζ από τον Γενάρη προχωρούν στον ΟΣΕ οι διαδικασίες για 6 μεγάλα έργα αρχικού προϋπολογισμού 4 δις. Ανάδοχοι μεμονωμένοι ή σε σχήματα συνεργατικά όλες οι «καλές» οικογένειες της χώρας. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η συμμετοχή σε όλα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σε αυτή λοιπόν αντιπρόεδρος είναι ο κ. Γουρζής Μιχάλης. Ποιος είναι; Μα ο πεθερός του Υπουργού επικρατείας κ. Γεραπετρίτη που ανέλαβε να εποπτεύει και να εξυγιάνει τους σιδηροδρόμους. Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει. Τι να πει κανείς; Τα λόγια χάνουν τη σημασία τους. Ντρέπεται και η ντροπή.

Ακολουθεί ένας κατάλογος των έργων:

Σήμερα βρισκόμαστε στη Β` φάση του διαγωνισμού, που ξεκίνησε στις 4 Οκτωβρίου 2022 και αφορά στον ανταγωνιστικό διάλογο. Στη διάρκεια αυτής της φάσης διερευνώνται οι βασικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παράμετροι των έργων σε συνεργασία με τους υποψήφιους αναδόχους, με στόχο τον καθορισμό των βέλτιστων λύσεων για την επιτυχή υλοποίησή τους.

Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία σε σύντομο χρόνο, ούτως ώστε να μπορεί από το καλοκαίρι ένας-ένας οι έξι διαγωνισμοί να περάσουν στην πιο κρίσιμη φάση που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τα συμμετέχοντα σχήματα.

Στον διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συνεχίζουν να συμμετέχουν (και στους έξι διαγωνισμούς) οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-INTRAKAT, ΑΒΑΞ-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-MYTILINEOS.

Τα έξι έργα τα οποία προωθούνται μέσω αυτών των διαγωνισμών είναι:

  • Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης – ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες Ξάνθης με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ.
  • Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ που ολοκληρώνει τη γραμμή Αθήνα-Πάτρα

Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοσή τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Η χρηματοδότηση

Από τα έξι έργα, στα τρία η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι τα έργα για τις επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο και το έργο της Θεσσαλονίκης.

Για τα άλλα τρία έργα (γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και Ρίο-Πάτρα) έχει υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης πριν από περίπου ένα μήνα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το πρόγραμμα CEF II, (Συνδέοντας την Ευρώπη). Το τμήμα Καβάλα-Ξάνθη της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ξάνθη έχει εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Οι αποφάσεις αναμένονται εντός της άνοιξης και υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι και τα τρία έργα θα πάρουν το πράσινο φως για να μπορεί από το 2024 να ξεκινήσει η υλοποίησή τους.

Επιμέλεια: Ν.Π.

 

Σχόλια