Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ: Ζαλίζουν οι αριθμοί Χορηγίες, ανάκτορα, κότερα, αεροπλάνα, σπατάλες Του Νίκου Τζιανίδη
Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ: Ζαλίζουν οι αριθμοί Χορηγίες, ανάκτορα, κότερα, αεροπλάνα, σπατάλες
Του Νίκου Τζιανίδη
Εκτός από τα πολιτικά εγκλήματα που βαραίνουν τον ίδιο και τη μοναρχία διαχρονικά στο παρακάτω άρθρο παρουσιάζονται η πολιτική βδέλλας σε βάρος του ελληνικού λαού που εφάρμοσε αδίστακτα ο ίδιος και το σινάφι του
Ο Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ «έφυγε» μα η σκιά του μένει. Ο θεσμός της βασιλείας αναλύεται σε αριθμούς που ζαλίζουν. Επιχορηγήσεις, ανάκτορα, κότερα, αυτοκίνητα, αεροπλάνα. Και το καλύτερο: τι δώρο είχε ζητήσει ο διάδοχος το 1963 από τον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο;
Είχε ξεχαστεί όσο ζούσε και επανήλθε στη μνήμη, αλλά και στις κουβέντες των Ελλήνων με τον θάνατό του. Ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος θα απασχολεί πλέον την Ιστορία και για την ώρα είναι το θέμα συζήτησης για τους σπερμολόγους εκπροσώπους του Τύπου στα «πρωϊνάδικα», τις κουτσομπόλες κυρίες στις μεσημβρινές εκπομπές δημοσιογραφικού περιτυλίγματος και των θαμώνων των καφενείων στις εσχατιές της Ελλάδας, που με ένα τσίπουρο σβήνουν αμαρτίες και αίσχη…
Λοιπόν, δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, που μάταια προσμένετε κάποιο θάμα, διαβάστε – αν μπορείτε να διαβάζετε, κάποια από τα οικονομικά στοιχεία που αφορούσαν την βασιλική οικογένεια, λίγο πριν ανέλθει στον θρόνο ο Κωνσταντίνος, το 1964, όπως καταγράφονταν σε εφημερίδες της εποχής, ακούγονταν από το βήμα της Βουλής και συζητούνταν από πεινασμένα στόματα.... Κι αν δεν τα πιστέψετε, πρόβλημα δικό σας, που όσο κι ο νους να τυραννιέται, άσπρην ημέρα δε θυμιέται.
«Βόμβα» στη Βουλή από τον Ηλιού!
Στις 15 Δεκεμβρίου του 1964 ο βουλευτής - κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΕΔΑ - Ηλίας Ηλιού μιλώντας από το Βήμα της Βουλής για το Νομοσχέδιο περί προστασίας της βασιλομήτορος, ανάμεσα σε άλλα και προκειμένου να αντικρούσει τον δικαιολογητικό ρόλο της ψήφισης ενός τέτοιου νομοθετήματος - πρωτοφανούς στα ελληνικά πολιτικά χρονικά - μίας που ούτε ο Ποινικός Νόμος προέβλεπε τέτοια προστασία, είπε ότι: «… δεν είναι εντελώς αδικαιολόγητο το γεγονός της συχνής αναφοράς στη δραστηριότητα της βασιλομήτορος, αφού είναι αλήθεια ότι αυτή η δραστηριότητα αποτελεί πολλές φορές πρόκληση»!
Κατέθεσε ο βουλευτής της ΕΔΑ στοιχεία για γεγονότα, που ποτέ δεν διαψεύστηκαν, όπως για παράδειγμα τα διάφορα ιδρύματα, που τελούσαν υπό την προστασία της Φρειδερίκης και έλεγχοι γύρω από αυτά απαγορεύονταν! Τα αδιάφορα κυνηγετικά περίπτερα και περίπτερα ψαρέματος! Η αφαίρεση, από την εποχή του Εμφυλίου Πολέμου, των δύο τσιγάρων από κάθε πακέτο, υπόθεση που απέφερε έναν ανεξέλεγκτο πόρο της τάξης των 120 εκατ. δραχμών χρόνο (στο Παλάτι).
Να σημειώσουμε εδώ, ότι είχαν αφαιρεθεί τότε 2 τσιγάρα από το πακέτο των 22, προς ενίσχυση των σεισμοπλήκτων, που όμως αυτή η ενίσχυση δεν έφτασε ποτέ στους παθόντες και τα δυο τσιγάρα ποτέ δεν επέστρεψαν στο… σπίτι τους.
Βασιλικός γάμος και η ευχή της βασιλομήτορος... /copyright Ap PhotosΗ αγόρευση του Ηλία Ηλιού, είχε προκαλέσει αίσθηση τότε. Όμως και πριν από αυτήν την επίσημη καταγγελία μέσα στη Βουλή, είχε γίνει πολύς λόγος για τους πόρους του βασιλικού ταμείου και της επιβάρυνσης του Δημοσίου από τα έξοδα της Αυλής, με αποκορύφωμα τους δύο πολυδάπανους γάμους της Σόφιας με τον Χουάν Κάρλος και του τότε βασιλιά Κωνσταντίνου με την Άννα Μαρία.
Τα έκτακτα έξοδα, ανέβαζαν τη χορηγία από τα 19,5 εκατομμύρια στα 68 εκατομμύρια το χρόνο. Αν προστεθούν και τα ταξίδια στο εξωτερικό, να ακόμα 4 εκατομμύρια το χρόνο· και οι συντάξεις των ανακτορικών υπαλλήλων, που καταβάλλονταν από το Δημόσιο, ακόμα 1 εκατομμύριο το χρόνο. Και η η χορηγία ανερχόταν σε 73 εκατομμύρια το χρόνο»!
30 αυτοκίνητα μόνο...
Ανάμεσά στα βασιλικά αυτοκίνητα έλαμπαν τέσσερις σπάνιες Rolls-RoyceΝα σημειώσουμε εδώ, ότι πολλά από εκείνα τα πανάκριβα αυτοκίνητα που ανάμεσά τους έλαμπαν τέσσερις σπάνιες Rolls-Royce, σάπιζαν μέσα στα βασιλικά αμαξοστάσια και πρόσφατα κάποια από αυτά αναπαλαιώθηκαν…
Συναλαγές κάτω από το τραπέζι!
Και κάτι ακόμα για τα αυτοκίνητα του... βασιλέως: Ο ανώτερος αξιωματούχος των Ανακτόρων, Φίλιπ Ντίν – αργότερα διετέλεσε και προσωπικός γραμματέας του Κωνσταντίνου, είχε αντιληφθεί και εξιστορήσει τη σχέση μεταξύ της βασιλικής οικογένειας και ενός μεγαλέμπορου αυτοκινήτων, σχέση που επέτρεπε και στις δυο πλευρές να κερδίζουν αστρονομικά ποσά. Η βασιλική οικογένεια αγόραζε αδασμολόγητα τα αυτοκίνητα, γεγονός που μείωνε σημαντικά την τιμή τους, δεδομένου ότι το ποσοστό του φόρου εισαγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα στις αρχές της 10ετίας του ’60 ήταν από τα υψηλότερα στον κόσμο! Ο έμπορος εφοδίαζε το Παλάτι με αυτοκίνητα τα οποία ο βασιλιάς χρησιμοποιούσε για ελάχιστο χρονικό διάστημα και κατόπιν τα επέστρεφε στον έμπορο, που τα πουλούσε σε πολύ υψηλότερη τιμή από τις τιμές της αγοράς και με την «ρεκλάμα» ότι πριν ήταν αυτοκίνητο του βασιλιά! Τα κέρδη τα μοιράζονταν το Παλάτι και ο έμπορος.
Και συνεχίζουμε: Όσο για το αεροπλάνο που η αγορά του είχε κοστίσει 37 εκατομμύρια για κάθε ώρα πτήσης κατανάλωνε 1250 γαλόνια κηροζίνης κι’ αν προσθέσουμε σε αυτά ένα 20% επιπλέον λόγω προσγείωσης και απογείωσης καθώς και πτήσεις με κακές καιρικές συνθήκες φτάνουμε στα 1.500 γαλόνια την ώρα!
Το Μον Ρεπό στην Κέρκυρα. /copyright EurokinissiΚι αφήνουμε την κινητή περιουσία των βασιλιάδων, που λέρωσαν το χώμα της χώρας μας κι ας πάμε στην (γνωστή) ακίνητη. Τα 11 παλάτια ήταν τα παρακάτω:
Το χρήμα έρρεε άφθονο...
Σκάφη, βίλες κι αυτοκίνητα /copyright Eurokinissi4η θέση στην Ευρώπη οι Γλύξμπουργκ!
»Ο δυτικοευρωπαϊκός Τύπος, που ασχολήθηκε - με έντονα σαρκαστικά σχόλια - για τα οικονομικά της ελληνικής βασιλικής οικογένειας τότε και ειδικά με την απομυζητική δεξιοτεχνία της Φρειδερίκης, κατέταξε τη δυναστεία της Ελλάδας στην 4η θέση, έπειτα από τις βασιλικές οικογένειες της Ολλανδίας, της Μεγάλης Βρετανίας και του Βελγίου και πολύ υψηλότερα από τις δυναστείες των (φτωχών…) σκανδιναβικών χωρών.
Στην Ελλάδα, τα βασιλικά έσοδα, με τα διάφορα προνόμια και τις δωρεές από το κράτος, υπερέβαιναν στο πολλαπλάσιο την χορηγίας των 567.000 δολαρίων του βασιλιά και τις 83.600 του διαδόχου. Ένα από τα προνόμια ήταν η πλήρης δασμολογική και φορολογική απαλλαγή. Για όποιον γνωρίζει το επαχθές ελληνικό δασμολόγιο για τα εισαγόμενα από το εξωτερικό ήδη, δεν θα ήταν υπερβολή να αναφερθεί, ότι το Δημόσιο έχανε πολλά εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο από τα παντός είδους αγαθά που εισήγαγε η βασιλική οικογένεια.
Ο Σταύρος Νιάρχος τα έχασε... /copyright Ap Photos
Ένα δωράκι για τον πατέρα...
«Να σας πω εγώ τι δώρο να κάνετε του πατέρα μου, είπε ο Κωνσταντίνος. Θέλει ένα γιώτ σαν την Κρεολή· πάντα το ζητάω και δεν μπορούν να βρεθούν τα χρήματα. Θα ήταν το καλύτερο δώρο που θα μπορούσατε να του κάνετε».
Οι απαιτήσεις της Φρειδερίκης
»Μετά το θάνατο του βασιλιά Παύλου, η Φρειδερίκη έπαιρνε αυτοδίκαια τον τίτλο της «βασιλομήτορος», αλλά αυτός ο τίτλος δεν γέμιζε την πληθωρική προσωπικότητά της. Αξίωσε λοιπόν η Φρειδερίκη - και το πέτυχε - να της αναγνωριστεί ένας καινούργιος τίτλος ο τίτλος της «βασιλίσσης Φρειδερίκης - βασιλίσσης μητρός». Δεύτερη αξίωση που διατύπωσε ήταν να θεσπιστεί για αυτήν ειδική χορηγία. Ο τότε πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου, δεν έφερε αντιρρήσεις και όρισε το ποσόν της συντάξεως προς τη Φρειδερίκη στα 3 εκατομμύρια δραχμές το χρόνο. Έχοντας όμως υπόψη του το πόσο μισητή ήταν στον ελληνικό λαό η «βασίλισσα - βασίλισσα μήτηρ» απέφυγε να ανακοινώσει την απόφασή της κυβέρνησης και προσπάθησε να περάσει αθόρυβα στη Βουλή το σχετικό Νομοσχέδιο. Η είδηση όμως διέρρευσε και η μεγάλης κυκλοφορίας απογευματινή εφημερίδα «Τα Νέα» δημοσίευσε εντυπωσιακά την πληροφορία με επικριτικά σχόλια»!
Δωροδοκίες και ψιλικά...
Από τον Φίλιπ Ντίν, τον προσωπικό γραμματέα του Κωνσταντίνου, είχε διαρρεύσει το γεγονός ότι στα μέσα της δεκαετίας του ‘60, η Φρειδερίκη είχε δωροδοκηθεί από έναν ελληνοαμερικανό επιχειρηματία τον Τομ Πάπας (μεγαλούργησε αργότερα στην περίοδο της δικτατορίας) με το ποσό του ενός εκατομμυρίου δολαρίων και με ετήσια αμοιβή 250.000 δολαρίων! O Πάπας προσπαθούσε να πάρει την έγκριση της ελληνικής κυβέρνησης για την κατασκευή μεγάλου βιομηχανικού συγκροτήματος στη Θεσσαλονίκη, του οποίου το κεντρικό τμήμα θα ήταν διυλιστήρια πετρελαίου που θα αποτελούσαν την κύρια επιχείρηση με την εταιρεία Exxon.
Η απληστία της Φρειδερίκης δεν είχε όρια. Τον Σεπτέμβριο του 1964, ο γάμος του γιου της Βασιλιά Κωνσταντίνου με την πριγκίπισσα Άννα Μαρία έδωσε στη Φρειδερίκη μία θεόσταλτη ευκαιρία για να βγάλει ξανά χρήματα: καθώς πλησίαζε η ημέρα του γάμου ο Αριστοτέλης Ωνάσης πήγε στο Τατόι για να ζητήσει τη βοήθεια της Φρειδερίκης στην επιλογή ενός διαμαντένιου στέμματος για την Άννα Μαρία. Ο Ωνάσης άνοιξε ένα κουτί που περιείχε δύο στέμματα και καθώς το πλησίασε προς τη βασίλισσα για να της τα δείξει ρώτησε ποιο από τα δύο πιστεύετε ότι θα προτιμούσε η μέλλουσα νύφη της. «Και τα δύο», είπε ξεδιάντροπα η Φρειδερίκη και χαμογελώντας πήρε το κουτί με τα δύο στέμματα.
Και κάτι ακόμα που δείχνει πόσο χρηματόδουλοι ψιλικατζήδες ήταν οι «ελέω Θεού μονάρχες»: είχε δοθεί τότε, πριν από τον βασιλικό γάμο, εντολή από το Παλάτι σε γνωστό αργυροχρυσοχόο της Αθήνας να κατασκευάσει μικρά ασημένια κουτιά με σκαλισμένες στις υπογραφές του Κωνσταντίνου και της Άννας Μαρίας, ως μικρά συμβολικά δώρα για τους αρχηγούς κρατών που είχαν προσκληθεί στη γαμήλια τελετή. Κρυφά όμως, το Παλάτι είχε πει στον αργυροχρυσοχόο να κατασκευάσει δεκάδες επιπλέον τα οποία θα τα πουλούσε ακριβότερα, ως ενθύμια στο λαό όπως και έγινε! Παράσιτα!
Οι βασιλείς και τα προβλήματά τους... /copyright Ap PhotosΙδρύματα και Δημόσια Ταμεία
Συνεχίζοντας, λοιπόν, τον οικονομικό απολογισμό της οικογενείας Γλύξμπουργκ, να τονίσουμε επίσης ότι το διοικητικό προσωπικό των Ανακτόρων, ανήκε στον κλάδο των δημοσίων υπαλλήλων και μισθοδοτείτο από το Δημόσιο, οι δε συντάξεις τους επιβάρυναν το Δημόσιο κατά ένα εκατομμύριο δραχμές το χρόνο.
Τομέας Δημοσίων Θεαμάτων (Έρανος Βορείων Επαρχιών). Από τον έρανο αυτό η Βασιλική Πρόνοια είναι - σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες - 45 εκατομμύρια τον χρόνο. Τότε διαφωνούσαν οι κινηματογραφιστές, οι οποίοι υποστήριζαν ότι το ποσό ανέρχονταν στα 65 εκατομμύρια δραχμές το χρόνο. Το πιο καταπληκτικό όμως είναι το πιο κάτω: το ΤΕΒΕ εισέπραττε το 1% επί της αξίας όλων των εισαγόμενων ειδών όμως η Βασιλική Πρόνοια έβαλε και εκεί το χέρι της και έτσι αυτό το 1% το εισέπραττε αυτή και είχε μέχρι το 1964 εισπράξεις 2,5 δισεκατομμύρια δραχμές περίπου, ποσό που αρκούσε για να συνταξιοδοτούνται και να ζουν άνετα όλοι οι φτωχοί βιοτέχνες και επαγγελματίες της χώρας μας!
Συγκρίσεις με άλλες χώρες...
Και για να πάρουμε μία γεύση το τι συνέβαινε στον κόσμο τότε, στις αρχές της 10ετίας του '60, όταν η Ελλάδα από το υστέρημά της συντηρούσε τα χρυσοκάνθαρα παράσιτα της βασιλικής οικογένειας, που ζούσαν βίο τρυφηλό κι ανέμελο, και ο λαός - ή το μεγαλύτερο μέρος του λαού - κυριολεκτικά υποσιτιζόταν, οι στέγες των σπιτιών του έσταζαν φτώχεια και απαξίωση και τα παιδιά του επαιτούσαν στα πεζοδρόμια ένα χαμόγελο συμπόνιας…
Και το τέλος; Ίδιο για όλους... /copyright Ap Photos
Κι αν έπειτα από αυτά τα στοιχεία, ακούσετε κάποιον να επιχειρηματολογεί λέγοντας αβασάνιστα και με ύφος εξυπνακίστικο: «Ναι, αλλά οι πολιτικοί δεν τρώνε, δεν φάγανε; Πόσο μας κοστίζουν οι Δυναστείες των πολιτικών οικογενειών; Οι Μητσοτάκηδες και οι Παπανδρέοι;»… Μην απαντήσετε! Τα λόγια σας θα χάσετε. Μη αποκρίνου εις τον άφρονα κατά την αφροσύνην αυτού ίνα μη όμοιος γένη αυτώ.
Οι αφελείς και τα παιδιά που αρέσκονται στο να κοιμούνται με παραμύθια, αναπολούν ακόμα τους βασιλιάδες. Και οι βασιλιάδες, όσο καλοί κι αν είναι, παραμένουν «βασιλιάδες», οι αφελείς, αφελείς και τα παιδιά... κάποτε μεγαλώνουν!
Πηγές: Προσωπικό αρχείο Μίκη Θεοδωράκη, Παύλου Πετρίδη: Η Βασιλεία των Γλύξμπουργκ στην Ελλάδα – Συμβολή στην απομυθοποίηση της Δυναστείας, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Γιάννη Κάτρη: Η Γέννηση του Νεοφασισμού στην Ελλάδα, εκδόσεις Παπαζήση, Peter Murtagh: Ο Βιασμός της Ελλάδας, εκδόσεις Παπαζήση, αρχείο εφημερίδων ΤΑ ΝΕΑ και ΤΟ ΒΗΜΑ.
ΠΗΓΗ: Έθνος
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου