Η πλειονότητα των σχολείων στο ΗΒ εξετάζει απολύσεις λόγω ελλειμματικής χρηματοδότησης
Την Τρίτη 8 Νοεμβρίου, η ένωση διευθυντών σχολείων NAHT δημοσιεύει τα ευρήματα από τη μεγαλύτερη έρευνα διευθυντών σχολείων που έγινε ποτέ.
Η έρευνα, η οποία έλαβε απαντήσεις από περισσότερους από 11.000 διευθυντές σχολείων στην Αγγλία, αποκαλύπτει τις περικοπές απελπισίας που πρέπει να κάνουν τα σχολεία ενόψει του αυξανόμενου κόστους και της κρατικής υποχρηματοδότησης.
Η πλειοψηφία των σχολείων αναφέρει ότι θα πρέπει να κάνουν απολύσεις το επόμενο έτος:
- Τα δύο τρίτα (66%) δηλώνουν ότι θα πρέπει να απολύσουν τους βοηθούς διδασκαλίας ή να μειώσουν τις ώρες τους
- Οι μισοί (50%) δηλώνουν ότι εξετάζουν τη μείωση του αριθμού των καθηγητών ή των ωρών διδασκαλίας
Ο Paul Whiteman, γενικός γραμματέας του NAHT, δήλωσε: «Τα σχολεία πλήττονται από μια τέλεια καταιγίδα κόστους. Στην προσπάθειά τους να εξισορροπήσουν τους προϋπολογισμούς τους, οι διευθυντές σχολείων έρχονται αντιμέτωποι με εντυπωσιακούς λογαριασμούς ενέργειας, αυξανόμενα κόστη για πόρους και προμήθειες και τον οικονομικό αντίκτυπο μιας μη χρηματοδοτούμενης αύξησης των μισθών φέτος. Χωρίς να έχει απομείνει λίπος για να κοπεί μετά από μια δεκαετία λιτότητας, πολλές χιλιάδες σχολεία είναι ελλειμματικά, εκτός κι αν κάνουν ραγδαίες περικοπές. Η εκπαίδευση είναι πραγματικά σε επικίνδυνη κατάσταση».
- Περισσότερα από τα μισά (54%) των σχολείων δηλώνουν ότι θα παρουσιάσουν έλλειμμα φέτος, εκτός και αν κάνουν περαιτέρω περικοπές.
- Μόλις το 5% των σχολείων λέει ότι θα είναι σε θέση να πληρώσουν τα έξοδά τους το επόμενο ακαδημαϊκό έτος (23-24) χωρίς έλλειμμα – που σημαίνει ότι περισσότερα από 9 στα 10 σχολεία δεν θα είναι σε θέση να εξισορροπήσουν τους προϋπολογισμούς τους χωρίς δραστικά μέτρα.
Δεδομένου ότι τα περισσότερα σχολεία δεν επιτρέπεται να λειτουργούν με ελλειμματικό προϋπολογισμό, πρέπει να κάνουν σημαντικές περικοπές.
- Σχεδόν τα μισά (47%) των σχολείων δήλωσαν ότι θα αναγκαστούν να μειώσουν τη μη εκπαιδευτική υποστήριξη και υπηρεσίες για τα παιδιά το επόμενο έτος. Αυτό σημαίνει περικοπή ζωτικών υπηρεσιών όπως η συμβουλευτική, η θεραπεία και η υποστήριξη ψυχικής υγείας.
- Πάνω από τέσσερις στους δέκα (44%) δήλωσαν ότι θα έπρεπε να μειώσουν τις δαπάνες για πρόσθετες στοχευμένες παρεμβάσεις για μαθητές που χρειάζονται πρόσθετη υποστήριξη. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές που χρειάζονται επιπλέον βοήθεια ή όσοι έχουν SEND μπορεί να μην λάβουν την υποστήριξη που χρειάζονται.
- Το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι θα πρέπει να μειώσει τον αριθμό των παιδιών που λαμβάνουν υποστήριξη φροντιστηρίου μέσω του Εθνικού Προγράμματος Φροντιστηρίου (NTP). Αυτό σημαίνει ότι λιγότερα παιδιά λαμβάνουν υποστήριξη για την αποκατάσταση του Covid.
Ο κ. Whiteman συνέχισε: «Μετά από μια δεκαετία λιτότητας, τα
σχολεία έχουν ήδη κάνει όλες τις εύκολες οικονομίες. Τα μόνα πράγματα που
μένουν να περικοπούν είναι πράγματα που θα έχουν πραγματικό άμεσο αντίκτυπο στα
παιδιά – και ειδικά σε εκείνα που είναι ήδη τα πιο μειονεκτούντα και ευάλωτα. Αυτό
έρχεται σε αντίθεση με όλα όσα αγωνίζονται οι ηγέτες των σχολείων και ο θυμός και η απελπισία που ακούω από τα
μέλη μου είναι άνευ προηγουμένου.
«Τα σχολεία διαπιστώνουν ότι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να κάνουν απολύσεις. Η μείωση των βοηθών διδασκαλίας και των δασκάλων θα είναι καταστροφική, οδηγώντας σε μεγαλύτερα μεγέθη τάξεων και λιγότερη υποστήριξη για τα παιδιά με τις μεγαλύτερες ανάγκες. Αυτό δεν επιτρέπεται να συμβεί.
«Τα σχολεία δεν θα μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά εκείνες τις κρίσιμες υπηρεσίες που υπάρχουν για την υποστήριξη των μαθητών – πράγματα στα οποία βασίζονται τα παιδιά όχι μόνο για την εκπαίδευση αλλά και για την υγεία και την ευημερία τους. Πράγματα όπως οι υπηρεσίες ψυχικής υγείας εντός του σχολείου, η συμβουλευτική και η λογοθεραπεία. Και είναι αυτή η επιπλέον βοήθεια για τις οικογένειες – ειδικά εκείνες που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση του κόστους ζωής – που τα σχολεία δεν μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά – πράγματα όπως φαγητό για πρωινό και βοήθεια με ρούχα και πλυντήρια.
«Έχοντας αρνηθεί να χρηματοδοτήσει το προτεινόμενο σχέδιο ανάκαμψης μετά την πανδημία Covid πέρυσι, αυτή η κυβέρνηση εγκαταλείπει ουσιαστικά τα πιο ευάλωτα παιδιά της κοινωνίας για δεύτερη φορά αποδεκατίζοντας την υποστήριξη που μπορούν να προσφέρουν τα σχολεία σε μια ανανεωμένη περίοδο κρίσης.
«Οι απαντήσεις σε αυτήν την έρευνα αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό των επαγγελματιών της εκπαίδευσης – ηγέτες εκεί έξω στα σχολεία, στην πρώτη γραμμή, που βλέπουν την πραγματική κατάσταση της απόγνωσης. Δεν κρούουν ελαφρά τη καρδία τον κώδωνα του κινδύνου – όταν μιλούν, η κυβέρνηση πρέπει να ακούσει. Πρέπει να δούμε επείγουσα αύξηση για τις δαπάνες στην εκπαίδευση ενόψει της επόμενης ενημέρωσης του προϋπολογισμού».
Η έρευνα του NAHT πραγματοποιήθηκε μεταξύ 21 Σεπτεμβρίου και 14 Οκτωβρίου . Έλαβε περισσότερες από 11.000 απαντήσεις από επικεφαλής κυρίως δημοτικών σχολείων στην Αγγλία.
Η νέα ανάλυση δε του ιστοτόπου School Cuts δείχνει:
- Από 20.094 σχολεία με συγκρίσιμα δεδομένα, 18.060 (90%) είχαν χαμηλότερη χρηματοδότηση ανά μαθητή σε πραγματικούς όρους το 2023-24 σε σχέση με το 2022-23 και 12.952 (68%) είχαν χαμηλότερη χρηματοδότηση ανά μαθητή σε πραγματικούς όρους από ό,τι το 2015-16.
- Οι πραγματικοί όροι χρηματοδότησης ανά μαθητή (στις τιμές 2022-23 με χρήση του δείκτη κόστους του σχολείου) θα μειωθούν κατά μέσο όρο από 6.028 £ το 2022-23 σε 5.881 £ το 2023-24. Αυτή η περικοπή της χρηματοδότησης ανά μαθητή ισοδυναμεί με περικοπή των σχολικών δαπανών κατά 1 δισ. £ ή 2,4%.
- Ακόμη και πριν από τις επερχόμενες περικοπές, η χρηματοδότηση ανά μαθητή σε πραγματικούς όρους παραμένει χαμηλότερη από ό,τι ήταν το 2015-16. Το 2015-16 ήταν £6.205 και το 2022-23 είναι £178 λιγότερο. To ύψος των σχολικών δαπανών είναι 1,3 δισ. £ χαμηλότερο από ό,τι ήταν το 2015-16 ή 2,9%.
- Τα σχολεία που ιστορικά υποχρηματοδοτούνταν αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες περικοπές το 2023-24.
ΠΗΓΗ: naht.org.uk
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου