«Δεμένα» τα πλοία στα λιμάνια 23 και 24 Φεβρουαρίου ενάντια σε κυβέρνηση και εφοπλιστές που κλιμακώνουν την επίθεσή τους

 «Δεμένα» τα πλοία στα λιμάνια 23 και 24 Φεβρουαρίου ενάντια σε κυβέρνηση και εφοπλιστές που κλιμακώνουν την επίθεσή τους


48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, την Τρίτη, 23 και Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, αποφάσισαν 13 ναυτεργατικά σωματεία, ζητώντας κατάργηση ρυθμίσεων με τις οποίες, όπως αναφέρουν, επέρχεται πλήγμα στον θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών, η Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων - Θαλαμηπόλων, η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, η Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ ΕΝ, η Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ και η Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων-Κυβερνητών, αναφέρουν:

«Κυβέρνηση και εφοπλιστές κλιμακώνουν την επίθεσή τους ενάντια στα δικαιώματά μας, επιχειρούν την κατάργηση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, έχοντας ήδη θεσπίσει στην Βουλή την νομοθετική ρύθμιση για την ποντοπόρο Ναυτιλία. Νεότερη διάταξη επιφέρει μειώσεις στα πρόστιμα που αφορούν την παραβίαση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και τα οποία συνδέονται με τα ωράρια εργασίας και τις ώρες ανάπαυσης».

Τα σωματεία, στην ανακοίνωσή τους ζητούν την κατάργηση των νόμων 4714/2020, 4150/2013, 4770/2021, επαναφορά όλων των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, αυτοτέλεια του ΝΑΤ, του Οίκου Ναύτη και των υπόλοιπων ταμείων. Επίσης, υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ΣΣΕ 2020-2021 σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, κοινωνική ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες, λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την άμεση απόδοση του επιδόματος covid-19 και ανεργίας σε όλους τους ναυτεργάτες.

Ζητούν καθολική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δημόσια εκπαίδευση, αναβάθμιση των υποδομών, προσλήψεις προσωπικού, βελτίωση της υλικοτεχνικής βάσης και της διδακτέας ύλης.

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση με νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως ο νόμος 4714/2020, που συμπληρώνουν παλιότερους νόμους όλων των κυβερνήσεων, καταργεί τις ΣΣΕ, αρχίζοντας από τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων για να επεκταθεί στο σύνολο των ναυτεργατών και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Σμπαραλιάζει ωράρια εργασίας, κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, παρεμβαίνει ωμά στο εσωτερικό των ναυτεργατικών σωματείων και χτυπάει τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα.

Υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, καθώς κατάργησε ακόμα και το πρόστιμο - ψίχουλο των 500 ευρώ που πλήρωναν οι εφοπλιστές ανά μέλος πληρώματος σε περίπτωση που παραβίαζαν τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των πληρωμάτων και το έκανε 1.000 ευρώ ανά πλοίο, ενώ κατάργησε και την υποχρεωτικότητα της πλοήγησης.

Το ΝΑΤ έχει εκδώσει τη σχετική εγκύκλιο για την κατάργηση των ΣΣΕ στα ποντοπόρα και τον καθορισμό των μισθολογίων των ναυτεργατών σύμφωνα με τα χαμηλά μισθολόγια της ITF («Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών») και ήδη ναυτιλιακές εταιρείες άρχισαν τη σφαγή στους μισθούς και τα δικαιώματα.

Σε αυτά βέβαια έρχονται να συμπληρωθούν τα έξτρα δωράκια προς τους εφοπλιστές, όπως νέες φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις. Μόνο στους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας πριν από μία βδομάδα η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επιδότηση με άλλα 12 εκατ. ευρώ «προκειμένου - σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας - να αντιμετωπιστούν οι αρνητικές συνέπειες της συνεχιζόμενης πανδημίας».

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι συνολικά στους ακτοπλόους εφοπλιστές η κυβέρνηση στη διάρκεια της πανδημίας τούς έχει προσφέρει 67 εκατ. ευρώ «ζεστό» χρήμα, χώρια την επιδότησή τους με πάνω από 140 εκατ. ευρώ για τις τάχα άγονες γραμμές, την έμμεση επιδότησή τους με το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο που ξεπερνάει και αυτό τα 160 εκατ. ευρώ, αλλά και απευθείας αναθέσεις ακτοπλοϊκών δρομολογίων.

 

Σχόλια