Κινητοποιήσεις και σήμερα των
εκπαιδευτικών ενάντια στο πολυνομοσχέδιο έκτρωμα
Στη βουλή στις 13:00, στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης στις 12:00
αλλά και όπου αλλού αποφασίσουν οι σύλλογοι τους με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας
οι εκπαιδευτικοί ζητούν την αποσύρση του εκτρώματος που κατατέθηκε εν μέσω
πανδημίας και περιορισμών.
Όπως τονίζουν σε ανακοινώσεις τους: Απέναντί μας έχουμε μια
νέα Ιερή Συμμαχία που απεργάζεται τη
μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου και την ισοπέδωση των μορφωτικών και εργασιακών
μας δικαιωμάτων: Φανατικοί της αξιολόγησης και του νεοεπιθεωρητισμού,
συνεργάτες του ΟΟΣΑ και στελέχη ΜΚΟ, μνημονιακοί λογιστές των εκπαιδευτικών
περικοπών, θαυμαστές των θατσερικών μοντέλων, ζηλωτές του επιχειρηματικού
σχολείου της αγοράς, μυστικοσύμβουλοι των σχολαρχών και των ιδιοκτητών
ιδιωτικών σχολείων και ΙΕΚ, θρησκόληπτοι και εθνικιστές, νοσταλγοί της εποχής
του ηθικού πανικού, του νόμου 4000 και των κουρεμένων κεφαλιών, ιαβέρηδες των
ποινών, της ιεραρχίας και της πειθάρχησης, όλοι τους ορκισμένοι εχθροί του
δημόσιου σχολείου. Το κράμα
νεοσυντηρητισμού και νεοφιλελευθερισμού του πολυνομοσχεδίου αποτυπώνει τη
σημερινή ισορροπία των ενδοδεξιών αποχρώσεων και αντιθέσεων.
Το πολυνομοσχέδιο έρχεται σε συνέχεια όλων των
αντι-εκπαιδευτικών μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων χρόνων. Από τα πρότυπα
σχολεία της Διαμαντοπούλου μέχρι το ν. 4547 του ΣΥΡΙΖΑ, ανασύρονται όλα τα
στοιχεία πάνω στα οποία μπορεί, ως σύνοψη όλων των προηγούμενων επεισοδίων, να
συγκροτηθεί το ευαγγέλιο των μνημονιακών πολιτικών στην εκπαίδευση. Οι
περικοπές σε προσλήψεις και οι καταργήσεις-
συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων έρχονται μαζί με την αύξηση των
μαθητών ανά τμήμα και τις συνέπειες που αυτή επιφέρει στην ποιότητα του
εκπαιδευτικού έργου, ως συνέχεια του Π.Δ. 79
Ακόμα χειρότερα όμως, το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως αποτελεί
την πιο αντιδραστική τομή στο χώρο της εκπαίδευσης από το νόμο 2525/97 του
Αρσένη. Ακριβώς γιατί περιλαμβάνει, σε ένα νόμο, αναδιαρθρώσεις που αλλάζουν
ριζικά τους όρους, την οργάνωση και το περιεχόμενο
της εκπαίδευσης. Ο πυρήνας του πολυνομοσχεδίου, ένα ιδιόμορφο μίγμα
νεοσυντηρητισμού και νεοφιλελευθερισμού, περιέχει όλα τα στοιχεία των
αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με τις οποίες αναμετρήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα
τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: Αξιολόγηση,
πειθάρχηση, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, αριστεία, απόρριψη, περικοπές,
ταξικοί φραγμοί. Για τους λίγους, τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία αριστείας.
Για τη μαθητική πλέμπα, το φθηνό σχολείο της γειτονιάς και τα ΙΕΚ. Η πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου αποδεικνύεται το συνεπέστερο ντελίβερυ των σχολαρχών, των ιδιωτικών συμφερόντων και των
επιχειρηματιών φίλων της.
Ένα ατελείωτο τείχος
από αλλεπάλληλες εξεταστικές δοκιμασίες ορθώνεται μπροστά στο μαθητικό
πληθυσμό. Το σχολείο μετατρέπεται σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο για όποιον
αντέχει οικονομικά και ψυχολογικά. Πάνω από τα κεφάλια των μαθητών, πίσω από
κάθε εφηβική σκανδαλιά, αλλά και για να «προλάβει» τις νεολαιίστικες εξεγέρσεις
που φοβούνται ότι θα φέρει η πολιτική τους υψώνεται η δαμόκλειος απειλή της
αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που θα ακολουθεί ως ανεξίτηλο
στίγμα κάθε «ταραξία» για τον υπόλοιπο εργασιακό και κοινωνικό του βίο. Η αράχνη της αξιολόγησης υφαίνει τον ιστό
του νεοεπιθεωρητισμού και της αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης. Αποτελεί το μέσο και το όχημα για την
επιβολή όλων των αντι-εκπαιδευτικών ρυθμίσεων και της ατζέντας των επιλογών του
Κεφαλαίου, της ΕΕ, του ΣΕΒ, του ΙΟΒΕ και του ΟΟΣΑ, και συγχρόνως το
μαστίγιο της αυταρχικής τιμωρητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών στις
κατευθύνσεις αυτές και στις επιλογές του Κράτους.
Το σχολείο της μόρφωσης συνεχίζει να μετατρέπεται σε σχολείο
των κατακερματισμένων δεξιοτήτων στα
πρότυπα και τις ανάγκες της αγοράς,
των εργοδοτών και των αφεντικών. Το πρόγραμμα
του νηπιαγωγείου σταδιακά μεταλλάσσεται σε ωρολόγιο πρόγραμμα δημοτικού
σχολείου με διακριτά αντικείμενα, ενώ πάνω από τις τελευταίες τάξεις του
δημοτικού πέφτει βαριά η σκιά του εξεταστικού κάτεργου της δευτεροβάθμιας. Το
σχολείο της μόρφωσης συνεχίζει να μετατρέπεται σε σχολείο των κατακερματισμένων
δεξιοτήτων στα πρότυπα και τις ανάγκες της αγοράς, των εργοδοτών και των
αφεντικών…
… Για το αμέσως επόμενο διάστημα προτείνουμε και
προχωρούμε σε:
· Συμμετοχή,
οργάνωση και κάλεσμα, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, την
Πέμπτη 30 Απριλίου στην παράσταση διαμαρτυρίας - συνέντευξη τύπου των ΔΟΕ –
ΟΛΜΕ στη Βουλή και στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων,
απαιτώντας την απόσυρση του αντι-εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου.
·
Συμμετέχουμε
τις συγκεντρώσεις της εργατικής πρωτομαγιάς. Ειδικά φέτος η Εργατική
Πρωτομαγιά αποκτά μεγαλύτερη σημασία γιατί βρίσκει την ανθρωπότητα ολόκληρη
αντιμέτωπη με νέα εκστρατεία του κεφαλαίου κατά της εργατικής τάξης και των
λαών, με άλλοθι την πανδημία. Η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει να καταργήσει
ουσιαστικά την Πρωτομαγιά την ώρα που οι εργοδότες αλωνίζουν σε βάρος των εργατικών δικαιωμάτων.
Κυβέρνηση και εργοδοσία θέλουν σε μόνιμη καραντίνα τα συνδικαλιστικά δικαιώματα
και ελευθερίες των εργαζόμενων και των σωματείων. Δεν θα τους περάσει!
·
Προτείνουμε την οργάνωση μαζικού
πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου μετά τις 4 Μάη. Συγκεκριμένα στις 6 Μαϊου,
ημέρα λήξης της δημόσιας «διαβούλευσης» του νομοσχεδίου.
·
Επιτροπές αγώνα σε κάθε σύλλογο για την
μαζικοποίηση και οργάνωση του αγώνα από το εκπαιδευτικό κίνημα.
·
Οργάνωση και συντονισμό των Συλλόγων Εκπ/κών
Π. Ε. και ΕΛΜΕ για απόσυρση του νομοσχεδίου και για δυνάμωμα της
πρωτοβουλίας για απεργία – αποχή από την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση.
·
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα
αντίστοιχη απόφαση για Απεργία – Αποχή και να συνδράμει στο πανεκπαιδευτικό αγώνα
με αντίστοιχες αγωνιστικές αποφάσεις και δράσεις
·
Από σημερινή
ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου