Ρεσάλτο στα λιμάνια. Ναυμαχίες στη
στεριά!
Όλα του γάμου δύσκολα… Δεν φθάνει να θέλεις να ξεπουλήσεις
τη δημόσια περιουσία, σ' αυτό διακρίθηκαν πολλοί και από παλιά, στην προκειμένη
περίπτωση τα λιμάνια, πρέπει να κανακέψεις και τους γαμπρούς. Τι γίνεται όμως όταν
πολλοί γαμπροί θέλουν την ίδια νύφη;
Υπάρχει η στρατηγική των ΗΠΑ και της ΕΕ
που θέλουν να αποκόψουν και να περιορίσουν την παρουσία και επέκταση των
ανταγωνιστών τους στην περιοχή. Και η μάχη με τους Ρώσους και τους Κινέζους
γίνεται με όλα τα μέσα, χρησιμοποιούν κατά βούληση όλα τα στηρίγματα τους στην
περιοχή.
Η ελληνική κυβέρνηση και οι διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι
έχουν αποδεχθεί πλήρως τον ρόλο του υπεργολάβου των αφεντικών της περιοχής. Έχει
έρθει η στιγμή που Ρώσοι και Κινέζοι νοσταλγούν την εποχή Καραμανλή που άνοιγε
τη χώρα με την παραχώρηση μέρους του Λιμανιού στους Κινέζους και του αγωγού
Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολή στους Ρώσους, ενώ οι "κομμουνιστές" του
ΣΥΡΙΖΑ, παρά τα παχιά λόγια, εκτελούν κατά γράμμα τις εντολές ΗΠΑ-ΕΕ που
ξύπνησαν και το βάλανε σκοπό να εξωπετάξουν τους Κινέζους και τους Ρώσους από
κάθε σοβαρή επένδυση για "στρατηγικούς" λόγους. Χέστηκαν, μετά
συγχωρήσεως, για τα δόγματα του νεοφιλελευθερισμού, ότι ο ανταγωνισμός τα
ρυθμίζει όλα και λοιπές σχετικές μπούρδες. Έτσι λοιπόν από εδώ και στο εξής θα
κάνουν ότι είναι δυνατό να έχουν το προβάδισμα σε κάθε επένδυση στρατηγικού
χαρακτήρα χρησιμοποιώντας φυσικά κάθε
μέσο που έχουν στη διάθεση τους και όχι προσφέροντας το υψηλότερο τίμημα, "προσφέροντας"
το κάτι τις παραπάνω για το ξεπούλημα.
Θυμίζουμε τις "αιχμές για το επενδυτικό σχήμα που πλέον κατέχει
την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΘ άφησε για άλλη μια φορά ο πρέσβης των ΗΠΑ
στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Αποφοίτων
Αμερικανικών Πανεπιστημίων με θέματα τις αμερικανικές επενδύσεις στην Βόρεια
Ελλάδα και τη γεωπολιτική.
Ο κ. Πάιατ αναφέρθηκε ξανά στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του
λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται υπό τον έλεγχο της κοινοπραξίας του
γερμανικού fund DIEP με τον γαλλικό όμιλο CMA CGM και τον ομογενή επιχειρηματία
Ιβάν Σαββίδη, λέγοντας ότι είναι σημαντικό να υπάρχει διαφάνεια σε ό,τι αφορά
τις συναλλαγές και την πηγή των χρημάτων."
Αυτό το παιχνίδι παίζεται και στα λιμάνια, εκτός των 10 που
πήραν σειρά στο παζάρι, όπου χτυπιούνται αδίστακτα για να περιορίσουν αντιπάλους
και αλλήλους. Τελευταίο επεισόδιο στον Πειραιά όπου ξαφνικά τους έπιασε όλους
κόψιμο (δημαρχέοι, εφοπλιστές, έμποροι, εργολάβοι, πρεσβείες, κομισιόνες και
λοιπά ευαγή ιδρύματα και αξιοσέβαστοι πολίτες. Υπενθυμίζουμε ότι όταν
ξεζούμιζαν/ουν τους εργαζόμενους στις προβλήτες, και όχι μόνο, σκούζουν ενάντια
στο δικαίωμα αντίδρασης και απεργίας των τελευταίων.
Για προσφυγή στη διαιτησία και επανεξέταση της συνολικής
στρατηγικής της για τον Πειραιά κάνει λόγο τώρα η COSCO μετά το μπλοκάρισμα της
υλοποίησης του master plan της για το λιμάνι, από την Επιτροπή Σχεδιασμού και
Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εξέλιξη που αντανακλά τους σφοδρούς ανταγωνισμούς
ανάμεσα στους ιμπεριαλιστές και στους μονοπωλιακούς ομίλους που ερίζουν για την
εκμετάλλευση των λιμενικών υποδομών από το Θριάσιο έως την Ακτή Ξαβέρη της
κρουαζιέρας. Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη η ΕΣΑΛ απέρριψε τις πιο εμβληματικές επενδύσεις που προέβλεπε το master plan του κινεζικού μονοπωλίου. Για
παράδειγμα, απορρίφθηκε η κατασκευή κέντρου logistics που ήθελε ο ΟΛΠ στην
πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη «επένδυση ανατρέπει τον
εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό οργανωμένου δικτύου logistic centers», καθώς σε
πολύ μικρή απόσταση, στην περιοχή του Θριασίου, έχει δρομολογηθεί η υλοποίηση
ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας. Επιπλέον, η ΕΣΑΛ απέφυγε να
πάρει απόφαση για την κατασκευή ναυπηγείου που είχε προγραμματίσει η COSCO στην
περιοχή της Δραπετσώνας, για τη δημιουργία τριών ξενοδοχείων στο χώρο της
παγόδας και την κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας, επειδή εκκρεμεί
απόφαση από το ΣτΕ, στο οποίο έχουν προσφύγει επιχειρηματικοί όμιλοι («ΤΕΡΝΑ»
και «J&P - ΑΒΑΞ Α.Ε.»).
Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου
Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για το νέο μοντέλο αξιοποίησης
των δραστηριοτήτων και υποδομών, με "συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού
τομέα, μέσω των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων", σε δέκα
περιφερειακά λιμάνια της χώρας και συγκεκριμένα στα λιμάνια της
Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, του
Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Υπάρχει ένας πόλεμος σε εξέλιξη ανάμεσα σε ΗΠΑ - Κίνα και τα
μονοπώλιά τους, πόλεμος στον οποίο η κυβέρνηση όχι μόνο κάνει τον
"τροχονόμο", εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης αλλά και
παίρνει ξεκάθαρα θέση υπέρ των ΗΠΑ και της ΕΕ. Αυτή η στάση εμπλέκει τη χώρα
μας σε ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, στερεί από τη χώρα πολύτιμες υποδομές και
πόρους, ακρωτηριάζει την εθνική ανεξαρτησία, μειώνει τα οφέλη των εργαζομένων
και εν τέλει όλα τα παραπάνω μεγαλώνουν
τους κινδύνους για το λαό και τα παιδιά μας.
Όπως έχουν τα πράγματα η αλλαγή πορείας θα χρειασθεί γενική
κινητοποίηση του λαού…
Α.Κ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου