Ξεπούλημα της Εγνατίας οδού



Έσοδα από την Εγνατία οδό για 35 έτη 8 δισεκατομμύρια ευρώ Κέρδη 5 δισ. ευρώ που θα αρπάξουν οι "επενδυτές"
Σταθερά αντίθετοι στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού οι εργαζόμενοι

Σταθερά αντίθετοι στον σχεδιασμό παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού δηλώνουν οι εργαζόμενοι,
οι οποίοι με αφορμή την πρόσφατα δημοσιευθείσα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την οδό, υπενθυμίζουν: «Με συντηρητικές παραδοχές και διατήρηση των διοδίων σε επίπεδα χαμηλότερα των άλλων αυτοκινητόδρομων, τα έσοδα (από την Εγνατία) για 35 έτη προσεγγίζουν τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ και τα κέρδη τα 5 δισ. ευρώ (...) Επ' αυτής της αξίας θα κριθεί το όφελος του δημοσίου από οποιοδήποτε σχεδιασμό».

«Ο διακηρυγμένος στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι "με γνώμονα τη διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον, να διαμορφώνει τους καλύτερους δυνατούς όρους, που θα συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών για το ελληνικό δημόσιο". Αναφορικά με την Εγνατία Οδό, με τα τρέχοντα δεδομένα, προκύπτει ακριβώς το αντίθετο» υποστηρίζει σε σημερινό ψήφισμά του ο Σύλλογος Εργαζομένων στην εταιρεία (ΣΕΤΕΟ).

Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα, «η αδυναμία σχεδιασμού ακόμα και των βασικών όρων της σύμβασης, καταδεικνύει ακριβώς αυτό που επικαλούνται τόσο οι εργαζόμενοι της "Εγνατία Οδός Α.Ε", όσο και πολιτικά και τεχνικά στελέχη που γνωρίζουν το ιστορικό ένταξης της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ: ότι είναι δυσχερής η στοιχειοθέτηση, με οικονομικούς ή τεχνικούς όρους, της σκοπιμότητας της μακροχρόνιας παραχώρησης (...) εφόσον δεν υφίστανται ανάγκες ιδιωτικής επένδυσης».

  Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα και από τους λίγους διεθνώς που συνδύασε τη μελέτη, επίβλεψη και κατασκευή του έργου με τη λειτουργία και συντήρησή του.

Είχε και έχει το προνόμιο να λειτουργεί και να συντηρεί το έργο που μελέτησε, επέβλεψε και κατασκεύασε, έχοντας προνοήσει, από το στάδιο ακόμα της μελέτης, να συντάξει και στη συνέχεια να υλοποιήσει σχετικές διαδικασίες, μοναδικές και πρωτοεμφανιζόμενες στα ελληνικά δεδομένα. Ασκεί με επιτυχία τις αρμοδιότητες διαχείρισης της Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης ενός δικτύου αυτοκινητοδρόμων που αγγίζει τα 1.000 χιλιόμετρα, αποτελώντας έτσι τον μεγαλύτερο διαχειριστή αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας και έναν από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.

  Ταυτόχρονα, δημιούργησε και εγκατέστησε πλήθος καινοτόμων πληροφοριακών συστημάτων και ηλεκτρονικών εφαρμογών, σε συνδυασμό με εργαστηριακά και ερευνητικά προγράμματα, που αυτή τη στιγμή εφαρμόζονται στα έργα και στο δίκτυο ευθύνης της.

  Επιπλέον, στον αρχικό σχεδιασμό του έργου των καθέτων αυτών αξόνων δεν προβλεπόταν καθόλου η εγκατάσταση διοδίων, με αποτέλεσμα, με την προφανή επιβάρυνση των χρηστών της οδού να πολλαπλασιάζονται τα κέρδη του κεφαλαίου που τα προσφέρει χάρισμα κυβέρνηση και δανειστές για να έρθει η ανάπτυξη...

Διάγραμμα 1 :

Αθροιστική εξέλιξη εσόδων διοδίων

(βασικό σενάριο σταδιακής χρέωσης έως 0,050€/km για οχήματα κατηγ. 2)

Πρόβλεψη 35ετίας (2018-2052) συμπεριλαμβάνοντας το έτος 2017

(τιμές με Φ.Π.Α.)

 




Πηγή: ΣΕΤΕΟ



Σχόλια